ASI - Franck Tchang
Az audió fekete lovagja

Franck Tchang kínai emigráns aki Amerikában tanult. Sok területen autodidaktaként képezte magát. Tagja a párizsi gyémánt tőzsdének és beszállítója a Carefour Csoport-nak (Tesco). Gitár játékos aki saját maga tervezi egyedi hangzású hangszereit és Párizs szerte klubbokban játszik. A nemesfémek és azok akusztikai tulajdonságainak szakértője. Az audió "fekete lovagja" akinek az akusztikai rezonátorai elsőre egyenlő mértékben kaptak ovációt és gúnyt. A taps az elégedett felhasználók irányából érkezett, a kritika pedig azok oldaláról akik elutasították még azt is, hogy akár megpróbálják a rezonátorokat, hivatkozva a meglévő elméletekre, miszerint ezek az eszközök nem működhetnek.

Franck Tchang autodidaktaként évekig edzette hallását, hogy a végletekig érzékeny és koncentrált hallgató legyen belőle, mint ahogyan azt nagyon sok audiofil is teszi szerte a világon, annélkül, hogy tudatában lennének ennek. Termékeiben sokszor alkalmaz kézenfekvő és mégis ezidáig sohasem nem alkalmazott megoldásokat. Így építette fel első termékét is az ominózus rezonátorokat teljesen a nulláról. Senki sem tett előtte ehhez hasonló kisérletet az audio világában.

A termékkel szembeni szkepticizmus akkora volt, hogy ezt jellemezvén elmesélnék egy-két példát. Egyszer egy nagyon ismert audio szakíró elkért egy szett rezonátort abbol a célból, hogy letesztelje őket és cikket jelentessen meg róluk. A történet vége az lett, hogy a szakíró nem merte megjelentetni a cikket, nehogy megkérdőjeleződjék az Ő nimbusza mint audio guru, viszont a rezonátorokat sem adta vissza azóta sem, mivel azok olyan hasznosnak bizonyultak. Az ő professzionális megnyilvánulását úgy tudnánk jellemezni, hogy néha jobb csendben maradni. Másik jellemző példa az, hogy Thomas Fast az ASI termékek német disztribútora éveken keresztül több ezer rezonátort felinstallált már a Német audiofilek otthonában annélkül, hogy a sajtó és a szakma akár a legkisebb figyelemre is méltatta volna ezen termékeket. Még a használóikat sem sikerült szóra bírni. Szóval a kezdet itt sem volt egyszerű.

Persze ma már a helyzet egészen más. Számtalan szakíró és végfelhasználó nyílt meg az idő múlásával és ismerte el a termékek kimagasló képességét és az ahogy az szokott lenni a bevált termékekkel kapcsolatban, megjelentek a kópiák és klónok is, amit Franck hízelgésnek vesz. Ma már Franck nem tud úgy végighaladni egy kiállításon, hogy számtalan ember ne állítaná meg tanácsokat kérve tőle és sok gyártó cég is megkeresi azzal a szándékkal, hogy javítson a szobájuk hangzásaán a kiállítás idejére, lévén egy szett rezonátor egy közepes zsebben is elfér szemben a csillapítóanyagokkal amit kamionnal kellene odaszállítani, hogy ugyanazt a hatást elérjék.

Ma már Franck nem csak rezonátorokat gyárt, hanem palettáján megtalálhatóak kábelek, állványok, hangfalak és nem olyan rég egy erősítőcsaláddal is előrukkolt, amit a szerbiai illetőségű Milan Karan (Karan Acoustics tulajdonosa) úrral közösen fejlesztettek. Ezekben a termékekben is módszeresen alkalmazva van a már a jól bevált rezonátor tehnológia, azzal a külömbséggel, hogy itt már néha közvetlenül a jel útjában is szerepelnek mint pl. a kábelek esetében.